Внутрішньошкільний контроль за НВП
Завдання, що
постають перед внітрішньошкільною системою контролю, гармонійно пов’язані з основними напрямами діяльності навчального
закладу й вимагають перевірки таких питань:
- виконання
всеобучу;
- виконання
державних навчальних планів і програм;
- стан викладання
окремих дисциплін;
- якість знань і
вмінь учнів згідно з навчальними програмами;
- методична
робота;
- позакласна
виховна робота з учнями;
- шляхи реалізації
особистісно зорієнтованого підходу до учнів у системі навчання й
виховання;
- запровадження
інноваційних технологій;
- застосування
нетрадиційних форм та методів навчання й виховання в роботі вчителів і
вихователів;
- реалізація
принципів гуманізації та гуманітаризації навчально-виховного процесу;
- рівень якості
роботи з відродження національної культури засобами навчально-виховного
процесу та ін.
Розв’язуючи завдання контролю, потрібно враховувати ті, що сприяють
вдосконаленню
навчально-виховного процесу. Серед них:
- вивчення рівня засвоєння учнями
знань, набуття вмінь і навичок
(правильність, обсяг, глибина, дієвість);
- отримання інформації про характер
пізнавальної діяльності школярів;
- установлення рівня самостійності й
активності в навчальному процесі;
- виявлення причин утруднень і помилок
у засвоєнні матеріалу;
- визначення ефективності організації
навчального процесу уроку (методи, форми, засоби).
Кращих
результатів контролю з метою отримання інформації, проведення
діагностики й
прогнозування подальших успіхів у роботі можливо досягти тільки завдяки участі
самих виконавців – голів методичних об’єднань, членів методичної ради, творчих
груп учителів, які мають дотримуватися певних вимог, зокрема таких як:
- цілеспрямованість, оперативність;
- принциповість, об’єктивність, компетентність в оцінці
діяльності учасників навчально-виховного процесу;
- диференційованість та індивідуальний
підхід до педагогів при проведенні контролю;
- наукова обґрунтованість, точність,
повнота й конкретність висновків, рекомендацій і пропозицій;
- дійсність, вимогливість і
ефективність (перевіряється реальний стан навчально-виховного процесу,
його вплив на розвиток особистості й підвищення якості знань учня
відповідно до його пізнавальних можливостей);
- гласність ( результати перевірок
бажано відображати як письмово, так і у формі словесних зауважень);
- виховна й мотиваційна значущість проведеного контролю (для учнів і вчителів).
Контроль за веденням
документації
Види документації
|
Термін проведення
|
Класні
журнали
|
Щомісяця
Наприкінці
кожної чверті
Наприкінці
навчального року
|
Календарні
плани з навчальних предметів
|
До 1
вересня
|
Журнали
гуртків
|
9 –
13 вересня
Наприкінці
кожної чверті
Наприкінці
навчального року
|
Щотижневе
планування вихователів школи
|
Щомісяця
|
Плани
з виховної роботи
|
до 5
вересня
|
Немає коментарів:
Дописати коментар